Torsdagsupdate

Carin Bergdahls fb-status på onsdagskvällen löd: ”Fan vad jag älskar att träna hårt. Känslan efter när man knappt är människa är oslagbar”

 

Och hon talade nog för hela laget, svetten som har brutit ut ur varenda por i kroppen bara hittills denna vecka hade kunnat fylla Gustavsviks stora pool flera gånger om. Och än är det inte slut för denna vecka. Dubbelträning ikväll, ett gympass och söndagsparty i form av match mot Eslöv hemma. I Eslöv hittar vi en gammal ÖSK-bekanting, han har tidigare figurerat som spelare i herrlaget och även tränare för F87. Han kommer dock bara känna igen två starka namn i dagens ÖSK-trupp då resterande har spridits med vinden. Någon har barn, någon bor i ett annat land, någon pluggar till läkare – ja, ni vet ju hur det där är. Ola heter i alla fall karln vi talar om och hans dåvarande adepter som på söndag ska göra allt för att knäppa honom på näsan är inga mindre än Therese och Frida. Det är alltså inga dussindonnor han har haft hand om i unga år.

 

Annat smått och gott från veckan som varit?

Kecke har gjort en heroisk insats och rensat bollarna från klister, det är sånt som gör att vi älskar honom!

Axelsson persade på 20m, trots hennes kakuppladdning (ger dig ett rätt där Oskar Gustavsson i NAs sportpanel)

Frida och Dojjan hetsskrattade så tårarna rann på tisdagskvällen när Axelsson hade bekännelsestund, jag var f ö gravallvarlig själv och det gjorde det hela ännu roligare för flickorna. Tydligen!

 

I måndagskväll iklädde jag och Dojjan oss åter rollen som hockeyfruar och fick se Örebro vinna över Oskarshamn, tämligen komfortabelt skulle jag vilja säga. Kände mig som Wikegård när jag säger ”Peter kommer sätta den i öppen bur” – och vad händer då 4 sekunder efter? Jo, Peter gör mål! Tack för kaffet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0