mitt i veckan

Mitt i veckan och en riktigt mörk onsdag. Oerhört tungt att gå upp imorse, kan ha varit vädret eller så var det den där lilla detaljen att jag inte alls gick och la mig kl. 22 igår som planerat. Jag har ju lyckats med Skype (välkommen till 2011) och roade mig med detta tillsammans med Dojjan och TAIF, tills klockan slog alltför mycket och sömntimmarna hade krympt med två. Kroppen jobbade inte riktigt heller min väg efter kvällens fyspass så det blir en krigardag idag, som så många andra.

 

I veckan (idag t o m) landar Vesna, a k a Mackan, i Sverige och Örebro. Vi får hoppas att det gamla ridhuset inte skrämmer slag på henne, då vi tränar i en annan hall ikväll till förmån för futsal-VM för hörselskadade som går hett i Idrottshuset. Läste idag i NA att de är tveksamma till om finalerna ska spelas där eftersom det är så varmt, för någon månad sen kunde man knappt träna där utan mössa och vantar och nu luktar det brända mandlar och man svettas av att bara gå in i hallen. Svart eller vitt, antingen eller – det är inte lätt!

 

Frida dömde ut Nisses övningar totalt igår, hon ville ha mer och värre. Det får dock stå för henne känner jag, jag fick mig en ordentlig genomkörare. Låt oss se vad Nisse kokar ihop till vår sköna målis till helgen och hoppas att vi andra slipper ”lida” för att hon är så stark.

 

Vi har ju en blandad kompott av upptagna damer, oklara statusar och tvärsinglar i ÖSK. Inte desto mindre populära som lag dock, det dras från höger och vänster från karlar som vill ha lite gemensamma mingel. Hett eftertraktade, eller helt enkelt bara jä-ligt roliga?

 

 

”Undrar om du har citroner i kallingarna, för du är en sån surpitt!” – finns många citatmakare i ÖSK.

 

 

Undran från tisdagen: Varför såg B-falk så chockad ut, nästintill bedrövad när hon hörde ett meningsutbyte mellan Kecke och Axelsson? Vi tenderar ju att alltid hålla oss rumsrena, ellerrrr?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0