Seg måndag

Januari går mot sitt slut samtidigt som en ny vecka tar fart. En ganska trött måndag kan tänkas på många håll i ÖSK-lägret då bussen anlände till Öret strax efter kl 1 inatt. Vi tog årets sista Skåneresa ner till Eslöv igår, söndag. Alltid en upplevelse!

Carin var hemma med feber så jag började ju bita på naglarna i tron om att jag skulle få damma av den patenterade stegisättningen från H9 – i mina drömmar! De tror helt enkelt inte på mina niometer-skills. Med all rätt kanske…

Vi tog en liten joggrunda efter bussresan och spanade in Eslövs sprudlande stadskärna, som kanske sov denna söndagslunch. Det är ju ändå söderut, har man siesta i Skåne? Isåfall flyttar jag dit PRONTO!

 

Nåväl, uppvärmningen gick bra och det var ett skönt lugn i laget. Peppet fanns men det fick ligga och pyra under ytan, något som vi kanske borde hålla fast vid med tanke på första halvlek och viss del av andra. I slutet tappar vi tyvärr, kastar bort våra sedvanliga bollar i anfall som Eslöv med styrka och finess tog vara på och satte i mål trots storspelande Frida i mål (och bra inhopp av Vivi i bägge halvlekar). Det är riktigt, riktigt synd att inte denna match stannar vid 50 minuter. Eller att vi inte kan, orkar, vadnivill, trampa på i de sista 10.

Mycket bra finns att ta med, och här kan man ännu tydligare se vart det går dåligt, ergo; vad vi måste göra bättre (hela tiden, varje gång, i varje situation).

Man kan inte heller sticka under stolen med att Eslöv är bra, även om jag förstår om de inte vill ha den här matchen på CVt efter att ha sett matchen mot Heid som de gjorde ruggigt bra.

 

Pluslistan i NA:

1.Anna Axelsson
2.Frida Granberg

3.Maria Ollinen

 

Värt att notera efter denna match;

 

-         Ollis gör sina första elitseriemål och har 75% från sin niometersposition. Riktigt kul!

-         Axelsson kan tydligen lägga ner tankarna på cirkusartist efter att ha stått på nacken i ca 0,5-1 sek i kamp med Wiberg så fick jag panik när magen fluffade fram

-         Sara Johansson är så cool att hon borde bo i Queens, Brooklyn eller i alla fall Vivalla. Riktigt ghettobrutta ibland!

-         Dojjan bör gnugga på sina färdigheter i ordkunskap efter att ha slängt ur sig något hon inte hade en aning om betydelsen på. Det straffar sig ibland att lyssna på fröken X om man inte vill vara lika grov själv.

-         Oklart hur denna situationen ser ut egentligen så nu målar jag upp efter egen fantasi; Bfalk sitter framme vid chaffisen på hemvägen när vårt första mål är någonstans där vi kan få mat. Malin säger, men nu åker vi ju åt söder. (Säger senare att hon skämtade då) och bussen vänder smidigt. Men, vem fan skämtar med en busschafför när allt vi vill ha är mat i magen och sedan komma hem snabbare än en hare hoppar? Jag har gjort klart att jag målar upp detta ur fantasin utifrån det jag hörde i trötthetens dimma och min grova hungersnöd igår? BRA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0