humor i NA och en ängel till mor

”Ingen Heid på ÖSK-förluster”, nu har vi rubriksmotståndare också! Det är väl det enda man kan tycka är lite kul med just den artikeln… Kul i alla fall NA, väntar mig sköna lines när poängen kommer också.

 

Vi blev bortvolleybollade i måndags och fick slicka våra sår på egen hand, genom löpning eller på gymmet. Ganska skönt, måste jag säga. Batterierna fick ladda lite till innan vi igår samlades för träning. Först ett fyspass med Nisse, ”det blir lugnt idag” säger han och vi var många (för att inte säga alla) som himlade med ögonen. Jotack, den har vi fått höra förut innan svetten har lackat mer än under bastu-VM i Finland. Men igår höll han faktiskt ord, lite tankeverksamhet fick inleda och lite reguljära medicinbollsövningar. Rasken åkte på att vara med och han tog pulsen efteråt. För hans stolthet (och min framtid i klubben) så håller jag resultatet hemligt.

En hel del handboll sen och lite härligt smågrinigt på planen. Tisdagsmyset fick stå åt sidan för ett litet sammanträde innan det blev Sverige-Tjeckien på tv. Kom hem och var tokhungrig, lite småledsen över att jag inte hade något klart utan tänkte koka ihop nån ungkarlskost som gick snabbt så jag inte missade matchen. Då uppenbarade sig en ängels verk, mamma hade varit där med en matlåda som blivit över hemma hos päronen. Inte nog med att hon kan kläcka fram fantastiskt roliga ungar, hon är en gudinna i köket. Tack Mamma!

 

Idag lillördag och då också veckans längsta träning, det är idag det händer! Ska plocka med mig bodenbaben Carin på hockey efteråt för att förlänga dagen ytterligare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0