Dr feelgood och alla hjärtans

 

 

Måndagens överraskning som inte innefattade träningskläder var ett mysterium för alla när vi blivit kallade till Engelska skolan på måndagskvällen. Har våra Mackedonnor klagat på vår förfärliga engelska? Ska Rasken slå oss på knogarna över katedern? Ska vi bli straffmatade med skolmatsalens moussaka?

Det var dock allt annat än ett straff vi fick, utan en föreläsning av Dr Feelgood (Micke) som var riktigt, riktigt bra!

Jag väntade mig nästan ett litet intro med låten ”I’m dr feelgood, makes you feel good”, ni vet kanske vilka toner jag har i skallen?

Det blev en del diskussioner, lite verktyg att använda oss av, lite cred, lite förmaningar och x antal skratt. Som vanligt när vi har dessa sammankomster, pikarna måste ju flikas in lite då och då.

 

”har ni någon gång varit intresserade av en kille och det inte har gått så bra?”

Ett stort asgarv gick igenom lokalen och #18 och #10 fick knocka knogarna mot varann. Jo, det har väl hänt. Någon gång. Eller några. Ganska ofta? Då smuttar vi på sanningen kanske.

 

Träning igår med fys med Nisse, ligger rätt bra till allihop överlag verkade det som eftersom vi inte fick bakläxa. Nisses nya magmarodör är en övning för sig, gör man den rätt ligger man i fosterställning efteråt. Helt rätt, tycker Nisse! Handbollspass efteråt och tränarna såg ljuset tror jag. Det lät lite så, är ju kul när karlarna är nöjda.

 

Igår var det ju också Alla hjärtans dag. Undertecknad blev grovt överraskad när ett blomsterbud kom in med en ros på jobbet, Tess fick hemleverens, Månsan fick en stor röd ros,  Frida fick en snabbpuss och ett flåsigt ”jag älskar dig” av sin käre VM-back när de lyckades stöta ihop under dagen, Mallan fick ”jajusst jävlar” när hon sa att hon skulle laga en finare middag med tanke på vad det var för dag. Några damer gjorde en egen sammankomst med sina hjärtevänner i laget men mest spektakulärt var väl ändå Axelssons P&P-kväll med killkompisarna. Jag köper ju också trisslotter i tron om talesättet ”Otur i spel, tur i kärlek” och vice versa, ska göra sin rätt. Men ICKE! 5 trisslotter och inte så mycket som en krona… Därmed väntar alltså kärleken runt hörnet nu närsom? Alla hjärtans dag-presenten från mamma och pappa var en 5 timmar lång dvd med Robert Gustavsson, tyckte de kanske att jag behövde få skratta lite en dag som igår?

 

 

Idag är det lillördag och då också långträning, vi trummar på!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0