tisdagsskratt

Tisdags, som är en dag som är lite svartmålad av många damer. Framförallt kanske Dojjan som alltid hatat tisdagar, varför är väl för mig lite oklart men sanningen att säga så går det sällan bra på tisdagar. Denna tisdag stod vi dessutom utan tid för handbollsträning utan blickade fram emot 1,5 timme i friidrottshallen under Nisses regi. Tur är det väl att han underhåller oss med roliga och varierande övningar.

 

Denna tisdag bar förövrigt på en hel del asgarv, jag fick börja med ett småfniss angående Stegfel. Sara Johansson säger; ”Min syster tycker mest att bloggen handlar om när jag gör bort mig”. Sara, som inte sällan bjuder på uttalanden och händelsen som gör att man skrattar hejdlöst, känns ganska självskriven på bloggen därför.

 

Tisdagens värsta asgarv signerades dock Bergfalk. Hon skulle studsa upp på en plint som hon annars gör helt utan problem, men denna gång brakar hon rakt in i plinten och blir hängande över som en blöt trasa. ”AAAAJ som fan, min TÅÅÅÅ!” hördes från plinten och undertecknad och Dojjan skakade av tyst skratt. Märket på Malins smalben antog snabbt färgen mörklila och hon lägger då nästa grund till asgarv; Det här kan jag använda krämen jag fick av er till va?! (Malin fick en hirudoidsalva, användes för åderbråck och blåmärken, som skämtpresent när hon fyllde 25). Sedan upptäcker vi ett litet hål på plintens mjuka överdel som Malin på något sätt lyckats riva upp, och skrattet fortsätter. En ny grupp anländer till stationen och Malin visar sitt smalben och hålet på plinten för Måns, som lyser upp och så fick även hon sig ett gott skratt.

 

Tisdagens överraskning måste undertecknad Axelsson ha stått för. Nisse säger att man ska ställa sig i utfallsstegsposition och lägga bröstet i backen bredvid. Alla börjar försöka och det är decimeter till golvet. Totalt osmidig som jag är tänkte jag knappt försöka förrän min reguljära stretching var avklarad, och jag trodde att det var en solklar källa till nöje för mina skadeglada lagkamrater. Nisse säger då, ganska självsäkert, att den som klarar det först får 50 kr. Döm om min förvåning när jag ser att jag sakta men säkert närmar mig backen, trycker till det sista och skriker: ”Patten var i!!!” följt av ett litet segervarv. 50 kr till Axelsson och då hjälpte det föga för Jojo att hon följer upp med att nästan doppa hela överkroppen i backen. Först är först!

 

 

Grabbarna (gubbarna) fortsätter leverera handflator i ansiktet, två på tjänsteresa idag till Barcelona. Saknar man sommaren lite?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0