Den ständigt leende bänken (?)

Träningen igår var en mixad upplevelse, i alla fall för undertecknad. Känslan av att ha två betongklossar till ben och en högerskinka som kändes som att det bestod endast av ett stort fett blåmärke var inte alls välkommen då veckans långpass stod för dörren. Efter uppvärmningar stod en del lekar (jobbiga sådana) på schemat och tävlingsdjävulen brann som aldrig förr. De som tyckte att lekarna var roligast var Dunder, Tompa, Kecke och Frida som fick stå och bomba oss med bollar. Nu ska jag inte skriva ut det som konstaterat fakta, men det andra laget fuskade nog lite. Och ja, mitt lag förlorade alla utom en… Då släpper vi det!

 

Läste inför matchen mot H43 på damhandboll.nu precis och började skratta för mig själv. Radarparet på bänken, Dunder och Kecke som ständigt har ett leende på läpparna. De, och jag räknar med Tompa där, har uppenbarligen ett charmigt rykte. Det är ju jättebra och för att inte såga av våra kära karlar vid fotknölarna så är de ju faktiskt glada ibland. Kecke är väl vår största solstråle men även Tx2 töjer på smilbanden ibland. Jag brukar ju i och för sig alltid reta Dunder för hans ”kroniska ilsk-rynka” i pannan och brinner för uppgiften att få Tompa att skratta åt min strida ström av skämt. Några småfniss har jag fått hittills, men skam den som ger sig! Det var annars bra läsning i det stora hela, känns som att de fått grepp om oss på samma sätt som vi ser oss själva. Vägrar se oss som slagpåse, vår poängtorka till trots.

 

Idag hägrar ett fyspass i friidrottshallen med allas vår Nissegosse och sedan ett bollpass i det numer uppvärmda Idrottshuset. Bara två dagar till det är dags att dansa igen, återigen nere i Skåne. Vi börjar kunna den vägen nu! Hade fått upp hoppet om en skön publikskara som tidigt aviserade sin närvaro, men i princip samtliga har nu andra planer. MEN, en säker åskådare vet jag kommer vara på plats. Och hon kommer ha åkt långväga för att heja på oss mot den första tvåpoängaren. Från ett annat land, till och med. 7 timmar på tåg, där snackar vi hängivenhet mina damer och herrar! Samtliga är självklart välkomna till Färs & Frosta (ständig undran, namnet?!) i Lund på lördag, 16.00


Kommentarer
Postat av: Johan

Klipper in ett tidgare svar från annan blogg



Altså Färs o Frosta Sparbank sponsrar arenan och har därför namngivit den.

Och banken heter så varför?

"Jo! Banken är en mycket gammal bank och har tagit namnet efter de två Härad som man verkade i dvs Färs Härad(kring Sjöbo(HK Björnen)) samt Frosta Härad(Hörby(IK Lågan)-Höör(H 65)) vilka båda ligger i Sydligare delarna av Mellanskåne några mil Öst och Nord-öst om Lund"



Inga konstigheter värre än Löfbergs Lila Arena men ett gräsligt namn ändå.

2011-10-27 @ 16:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0