Fortfarande inte helt nöjd

Så, nu är jag vid knapparna och inte fullt lika bitter som på bussen hem från Höör i tisdags kväll. Dock skulle jag ljuga om jag sa att jag har släppt det. Det var en svängig match med två lag som ville mycket och plocka hem den åtråvärda tvåpoängaren. Matchen vägde men Höör låg i knapp ledning större delen av matchen. I andra halvlek står det i 15-15 i ungefär fem minuter med krampaktiga anfall från bägge håll innan Pasta-Elin Pettersson sätter förlösande 15-16 för ÖSK. Jag tyckte att det då såg ut som att vi hade de piggaste benen och möjlighet att kanske få föra matchen och ta hem segern. Istället fick Höör kontra ikapp och förbi efter några mindre lyckade ÖSK-anfall och de pigga benen som jag tyckte mig ha sett, sprang i tö.

 

Besvikelsen efter matchen var total, det kändes nära och att vi kunde ha plockat hem segern med lite mer kyla, kanske lite mer flyt, lite mer rutin och lite mer jävlaranamma. Det sved i ögonen, mer än jag egentligen vill erkänna. Dock tar vi steg framåt denna match på många plan, även om vi ser att vi måste slipa på mycket fortfarande. Vi är inte nöjda med att gå poänglösa från den här striden, även om Höör är ett bra lag och svårslagna i sin hemmahall.

 

Plus i ÖSK, saxat från NA:

 

  1. Anna Axelsson
  2. Therese Jämthed
  3. Elin Pettersson

 

Vivis pangräddning på friläge är icke att förglömma och matchens lirare i ÖSK, Carin Bergdahl, visar än en gång vilken värvning svartvitt gjorde när de plockade ner henne från Boden och drar ÖSKs anfall matchen igenom.

Även reiselaiter Camilla Månsson gör en strong insats i den gula hallen, mycket kul att se!

 

 

Om jag stod för matchens rolighet mot Skövde när jag helt solo står på arslet mitt på planen så gör Carin den i tisdags. Jagar efter bollen innan den når sidlinjen, hinner ikapp den och ska precis till att plocka upp den när hon själv sparkar undan den med sin egen fot.

 

Carin lekte även Harry Potter igår på träningen, visst trollade hon lite men hon var nog mer inne på att flyga kvast. Hon grenslade nämligen en av ”pinnarna” under en övning.





Kommentarer
Postat av: Bagarn

Kom igen bara!

Kämpa på så kommer segrarna!

2011-09-29 @ 16:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0