Topp-3 och lite Kecks



Bara för att hålla lite liv i detta och invänta lite inspiration och nyheter så gjorde jag en sammanfattning på säsongens topp-3 listor i NA. Av 22 matcher så har 16 listor publicerats och detta är en lätt sammandragning.

(Läs: Namn, placering: antal ggr / totalt antal placeringar)

 

Frida              1a: 4, 2a: 4, 3a: 1  /9

Anna              1a: 4, 2a: 3, 3a: 1  /8

Carro             1a: 1, 2a: 1, 3a: 4  /6

Carin             1a: 1, 2a: 2, 3a: 2  /5

Maria           1a: 2, 2a: 0, 3a: 1  /3

Elin               1a: 0, 2a: 1, 3a: 2  /3

Sara              1a: 1, 2a: 0, 3a: 2  /3

Ivana            1a: 1, 2a: 1, 3a:1   /3

Vivi               1a: 2, 2a: 0, 3a: 1  /3

Malin            1a:0, 2a: 2, 3a: 0  /2

Therese        1a: 0, 2a: 1, 3a:0  /1

Michaela      1a: 0, 2a:0, 3a: 1  /1

 

I måndags var sista träningen för säsongen och Kecke som gör sorti tackade för sig i två heta matcher i mjukhandboll på helplan på ovana positioner och en fotbollsmatch. Lag: ”gamla” mot lag: unga med gubbar, solklar vinst för ”gamla” skulle jag vilja säga.

 

Ett hyllningsinlägg till allas vår favorit Kecke kommer självklart komma upp, med lite bilder och lite citat och händelser som denna magnifika karl varit inblandad i. En så liten man med så stort hjärta vet jag inte om det finns någon annanstans. Jag vet vad jag tänkte första gången han åkte med i bussen, då för att kolla på en bortamatch. ”Vad gör den där lilla rakade, tatuerade och piercade karln? Han lyssnar på dansbandsmusik och äter kokta ägg så det luktar mök i hela bussen” Och nu fyller den lille, store mannen en del av mitt hjärta. Han är helt enkelt underbar, och alla som jag kan dela min sjuka humor med tar jag gärna till min närhet. Kecke flyttar nu till Karlskoga men den som tvekar på vilket lag hans hjärta bankar för kan ta en titt på hans ena skicka eller ena sidan av revbenen. Det är ett ÖSK-hjärta som klappar innanför skinnet på Kecke Karlsson, mannen, myten, legenden.

 

All kärlek till dig Kecke och Sveriges handbollsarenor kommer att sakna dina bara vader och överraskande pussar i pannan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0