nära skjuter ingen hare, och ger inte heller 2 poäng


Mången klagomål (sorgsna kommentarer egentligen) har kommit för att stegfel har blivit så krasst uppdaterad under den senaste veckan, och väldigt sporadiskt innan det. Hur vill jag ta detta? Peka på andra som uppdaterar långt mer sällan (den transatlanta hockeybloggen på NA), skylla ifrån mig (har inte tid) eller bara säga att jag inte haft någon lust?

Tänker välja alternativ nummer 4, jag har faktiskt knappt haft mål i mun efter att elitserien föll oss ur näven, haft ännu en sjukvecka och därmed inte många anekdoter från träning eller sammankomster med damerna. Så var det med det!

 

Nu har vi spelat vår näst sista match i elitserien för denna gång, ännu en återstår. Vi åkte i lördags till Skövde för att revanschera oss för de 20 bollar vi förlorade med mot dem på hemmaplan i serieinledningen i höstas. Ingen räknade väl med oss, ingen utom vi själva. Och till stor del var det vi som hade rätt, ledning med en boll i halvtid som såg ut att kunna hållas relativt. Vi bytte lite mål och hade som mest en 3-målsledning, ledde med 2 bollar med ungefär 3-4 minuter kvar att spela. Då kom spöket, vi kastade bollar, tog dumma beslut både framåt och bakåt samtidigt som Skövde kunde använda bägge hjärnhalvorna och vann med 23-24 efter en straff med 1,5 minut kvar att spela.

 

Så fruktansvärt tung förlust, och jag kan inte se nyttan med att vara nöjd efter att ”bara ha förlorat med en boll”. Det är fortfarande en förlust, som borde ha varit en vinst. Självklart är jag inte så förlorad i mörkret att jag inte kan se att det var ett fall framåt, men ändå. Det borde ha varit 2 poäng.

 

Maria Ollinen blev matchens lirare, och det med all rätt. Även Carro hade en bra dag överlag, Frida gör sällan en dålig match och det var väl egentligen många som gjorde bra insatser i lördags. I längre perioder än vi brukar, och det var ju som synes ett vinnande koncept ganska länge.

 

Nu tar vi tag i en ny vecka och förbereder oss inför matchen mot Lugi på lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0