Lite småplock



Kniven på strupen. Men ska man skrälla ska man väl skrälla i slutet?

Nu ser jag dock inte längre än till matchstart imorgon kl 15.00 i idrottshuset, då vi återigen tar emot Höör. Återigen säger jag eftersom det är inte första gången vi drabbar samman. Kan vi ha mötts i ett kval? Förra året i Allsvenskan vet jag i alla fall att vi möttes, och vi bytte då segrar med varandra. Idel hemmaplansvinster oss emellan, och så får det förbli. Om ni frågar mig!

 

Veckans träningar har varit riktigt bra, bra tempo och bra stämning. Bara det bådar ju gott! Sedan har vi nästan en hel säsong att revanschera oss för, och det ger ju lite extra glöd under fossingarna när de nära-på-danska damerna kommer på visit.

 

Min kära limerick-makare har halkat efter så jag kan inte bjuda på några ljuva rader därifrån och min handbollspoesi som har varit ett tidigare nöje känns lite overkill såhär på fredagslunchen.

Lite skämtsamt igår när vi samlades inför bollpasset så frågade jag Rasken (som blivit av med gipspaketet) om han hade klippt sig, och att han inte behövde göra sig till så för min skull. Frågade då därpå en spelare som jag låter vara anonym om hon gjort sig till och hade fintrosorna på, asgarvet var ett faktum då hon faktiskt spatserade runt i lila spetstrosor.

 

Jag har lite små-Ågren efter alla roliga inslag jag planerade här i bloggen, det är inte många som blivit av. Men serien är ännu inte slut och jag lägger in de sista krafterna (det som blir över efter handbollandet) och ser om jag inte kan bjussa på lite godsaker såhär i sluttampen av serien.

 

 

Om jag någonsin oroat mig för att jag är för kvinnlig (och nej, det har jag inte legat sömnlös över) så satte min käre killkompis punkt för det igår. Vi körde lite torsdagshäng med sushi och Dazed and Comfused (kanonrulle!) varpå jag får ett sms vid sänggående:

”Kan dina fisar också döda efter sushin?”

Så mycket för att vara en kvinnlig hägrig för mina manliga vänner, men det är ju därför jag älskar dem!

 

Mansgriscitat men helt underbar filmreplik från D&C:

”I just love them highschoolgirls, I get older and they stay the same age”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0