ovan cyklist "tjänar" tusenlappar

Följande samtal utspelar sig på vägen hem från onsdagsträningen (en jä-ligt hård och svettig historia f ö) då en mycket ovan cyklist har sålt sin bil och ska joina oss andra järnhingstburna damer:

Vi ser en kille som cyklar mot rött 

-Den där var inte fattig. /ÖSK1 

-Nej, där tjänade han en tuss /ÖSK2

-Hahaha, ja /ÖSK3 och hoppar upp på sin cykel och börjar trampa/ ÖSK3

-Du var också tät tydligen! /1

-Vadå? Får man inte göra såhär?/ 3

-Nej, det är ju 1000 kr i böter/2

-Fan, såhär gör ju jag alltid! Får man inte det alltså?! Då har jag tjänat över 10 000 hittills…/3

-Det är jätteviktigt med lysen också, det tar polisen för direkt. Men det vet du va?/2

-Ja ja, det har jag/3 (men inte en lampa lyser…)

-Du vet att du inte får cykla på trottoaren heller. Det är bara där det är cykelbana/1

-VA? Får man inte? /3

-Nej, och du får inte cykla mot enkelriktat heller. Och vid stoppskylt måste du stanna och sätta ner bägge fötterna, annars kostar det också 1000 kr./2

-Men vafan, det är ju värre än att köra bil! Får jag cykla såhär? (cyklar sakta bredvid på cykelbanan) /3

-Ja, fast högerregeln gäller ju faktiskt på cykel också/1

-Jag har fan tjänat 20 000 bara på den här cykelturen på en knapp km! /3

 

Det är inte lätt att gå från bil till cykel i cykelstaden Örebro…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0