2012, nytt och nytt

Är egentligen lite sugen på att skriva en nyårskrönika, men eftersom jag står för knappandet solo här så kan jag ju bestämma mig för att låta den komma senare.

Förändringarnas vind blåser i ÖSK seglet. Igår kväll blev vi spelare inkallade på styrelsemöte och fick då reda på att det sker ett tränarbyte såhär under det nya årets jungfrudagar. Tomas Dunder slutar och Mathias Rask tar vid.

Vet ingenting om denne Rask, förutom att han har spelarmeriter från Elitserien själv med både Sävehof och Västerås, om jag inte missminner mig.

Och eftersom jag ännu ingenting vet så tänker jag inte yttra mig mer än följande; ÖSK’s styrelse värvar ju riktiga ”rubriknamn” till tränare. Dunder var ju en klockren pjäs för tidningens skriverier. ”Dunderskräll”, ”ingen blunder för Dunder” osv osv. Nu alltså Rask, kan vi kanske vänta oss rubriker som ”Rask upphämtning”, ”Raskade på damerna till vinst” eller kanske ”ingen Rask, ingen ro”? Detta ordbajseri kan man ju roa sig med till förbannelse, men nu ska jag raska på... (kunde inte låta bli)

 

Jag vill i alla fall ta tillfället i akt här och tacka Dunder för allt han har gjort. Han har varit med oss länge och tro mig att vi haft våra duster, dödsblickar och smågnabb. Men vilken karl det är! Han gav vårt försvarsspel en helt ny nivå och har varit ovärderlig i många sammanhang. Och jag hoppas inte ha sett det sista av honom. Stor bamsekram till dig HH från Annis (första och sista gången detta sker)

Hela laget tackar honom självklart också, med all vår kärlek och en kebabrulle från Lillån.

 

Då vi får in ett nytt ansikte så kommer det självklart upp på Stegfel efter mötet och träningen ikväll, blir spännande att se.

 

 

Avslutar denna årets första blogg med att censurerat återge ett vackert ögonblick för en av våra damer. Tolvslaget hade kommit och gått och hon såg sig stå öga mot öga med Örebros säkert snyggaste kille och idrottsman. Han ger henne då en komplimang som kommer att hålla henne leende hela 2012. Komplimangen i fråga vågar jag inte återge, men det var så att jag fick gåshud. Hennes svar var nog inte något som kom från charm-handboken direkt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0