ny vecka, nya ögon


Roligare vecka har man väl haft…

 

Förra veckan stod det klart att Carin flyttar hem till Boden av personliga skäl, hon kommer också att spela med Boden i Allsvenskan. Jag kan inte uttrycka i ord hur detta känns, för känslorna är otroligt delade. Carin är ingen man bara vänder bort och glömmer, utan hon sätter avtryck hos de hon träffar. Jag trodde väl inte att jag skulle bli så såld på henne när vi första gången träffades i Universitetets lokaler, nog för att hon var supertrevlig. Men lite för snygg för att vara en genomgod människa, men ack så fel jag hade!

Frånsett sina oräkneliga goda egenskaper som människa så är hon ju också en formidabel handbollsspelare, så självklart kommer hon att saknas på planen också.

Via Stegfel så vill jag önska Carin all lycka och välgång. Hoppas att du inte fryser fast i Boden för dig tänker jag inte sakna någon längre tid!

 

En match spelades också i helgen, Västerås Irsta på bortaplan. Vill prata så lite som möjligt om den. Vi förlorade, Frida var grym. Vi krigade (nästan) hela matchen, men vi räckte inte till. Återigen så är det i vårt anfallsspel vi inte riktigt får till det, sprider lite bollar över långsidorna eller i händerna på Västeråsarna. För att inte tala om på deras duktiga målvakt. Vi spelade med en punkt hela matchen, vilket gjorde vårt försvar ganska glest men vi löste det relativt bra ändå. Deras kanter fick kanske lite väl mycket utrymme, 11 mål slår nog punkt för det.

 

I ett försök att bagatellisera vår förlust (ingen som tror att jag kan det om de träffade mig efter matchen) så vill jag spotta skit på bilden som fanns i tidningen igår. Det är ju riktig kvalité att få synas med putmagen framme OCH se vindögd ut. Det enda positiva som kan sägas är väl att jag fick några grabbar avundsjuka eftersom jag håller fröken Bernesund-Johnsson i ett duktigt pattgrepp, och hon är ju ganska populär på vissa håll häromkring. Nu lastar jag ju ingen skit på vare sig fotograf eller reporter, utan mer på det faktum att jag gör mig så ofantligt dåligt på bild. /All media är bra media?

 

Pluslistan i NA:

1.Frida Granberg

2.Ivana Petkovska

3.Sara Johansson

 

 

Nu blickar vi dock framåt med någon överraskning ikväll som start på handbollsveckan och sedan bär det av i rasande tempo mot nästa helg och match mot Kroppskultur hemma i idrottshuset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0