Skövde - Lugi

Stormatch i Skövde och en strömlös träningshall – vad gör man då? Vi packade in oss i bilar och åkte motsols (bokstavligt talat) likt en disneyfilmshorisont, till mötet mellan Skövde – Lugi. Det finns många favoriter (på det personliga planet, på planen gillar vi ingen med annan tröjfärg nämnvärt) som stod på planen igår. Supertvillingarna, Linn och Lina Larsson – storfavoriter i Lugi. Vårt älskade ”two-face” från forna säsonger spelade iofs i vitt bortaställ från Puma, men klubbmärket smakar lite fel. Som marsansås till fiskbullar, ungefär. Drog även till med en high-five med fröken Adler som fick lyssna till ”småplock från Axelsson/Dojjan-anekdoter”. Hon skrattade gott, så hon är klart godkänd – skön tjej!

I Skövde duggar kändisarna tätt, det blev ett kärt återseende med Evelina, Malin stod i bakgrunden och fick en tankekram, Lake var bland annat framme och berömde Stegfel (bra smak!) och Lisa Karlsson skrattade gott åt de avundsjuka blickarna mot varmkorvsbrickan som bars ut av en änglaliknande kvinna.

 

Själva matchen då? Jag tänker inte ge mig in i någon större idrottslig analys, dels för att jag inte känner för det och dels för att jag nog inte riktigt har befogenhet (läs: kunskap) till det heller. Lite småsynpunkter dock;

 

Man kan tycka vad man vill, men vilken stjärna hon är. Jag själv är ju så totalt omedveten om spelare och glömmer ansikten snabbare än en kladdkaka tar slut och säger innan matchstart till Dojjan som flankerar mig till vänster; ”Vad är det för lita tösasnutt de har på högerkanten?” på påhittad västgötska. Varpå Dojjan kollar lite konstigt på mig och säger: ”det där är Nathalie Hagman”. Opps! Självklart vet jag ju vem hon är och igår kunde jag inte hjälpa att bli imponerad. Hon ser ibland lite loj ut och visade upp en imponerande hockeyhållning ibland, men sen bara gör hon det. Och som hon gör det! Skövdespelarna stod lite halvskrajt avvaktande i väntan på vad som komma skall och då blixtrar hon till. Nu har jag läst på lite (så jag kan nämna namn) och Jakobsen, Wallter och Adler var sköna att se i Lugi. De första två främst i försvar men också skönt samspel framåt, där har PastaElin en kompis i att suga åt sig bollar och i att vara lång och blond också. Anna-Maria i Skövde är väl den sista jag skulle kalla biff, men stark som en mindre björn och läskiga skott som gör att man är landslagsspelare och det med rang – varför ska man då ha x antal kilon på kroppen? Fröken Hanold gjorde ett riktigt krigarjobb på linjen. Kul att se Evelina och Malin på planen när matchen var i ett spännande slutskede, Evve svarade för två mål med sin mastodontlånga arm och Malin pytsade ett.


 



Världens vackraste twins!
 

Gårdagens absolut bästa? Kvinnan med korvbrickan. ”Alltid hungrig” Axelsson fick sig en varm med bröd och den smakade himmelskt!

Gårdagens bästa fotarbete? Det måste ha varit herr Frisk på Skövdes bänk, det var ett ruggigt studsande på honom.

Gårdagens såpopera? Utspelades på respektive lags bänk samt på läktarplats där smarrigt Arbrå-skvaller lossades.

Gårdagens varmaste kram? Hela klanen Larsson!

Gårdagens svettigaste puss? Den levererade snyggingen Danielsson.

 

 

Stort tack till pappa Jämthed som inte bara stod för en säker bilresa tillsammans med tre gamnackade gomsegel, utan också en smarrig ceasar på O’learys innan matchen till mig och Fröken Jämthed.


Kommentarer
Postat av: Ewelina

Ni är bäst, glädeämnen det är bara förnamnet. Och visst att du håller på med elithandboll men du uttrycker dig även i skrift på elitnivå. Längtar tills jag får ge dig en till blöt puss.

2011-10-13 @ 13:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0