Hetast idag?

Det kommer ju som tidigare nämnt ett inslag i NA-tv med en välkänd profil i ÖSK Handboll och man trodde att hon var självskriven som denna fredags starkast lysande stjärna på mediahimlen. Men då slår högerkanten tillbaka, Sara Johansson dyker upp som ensam kvinnlig deltagare i NA:s sportpanelstrio. Hon tillsammans med Oskar ”säger vad jag tycker” Gustafsson och Dalle, Indianernas tränare ska tycka till om sport och dess utövare, såvitt jag kan förstå.

 

Längtar efter sköna kommentarer från Sara, något som inte händer speciellt sällan vid träningar och andra sammankomster. Att få läsa Oskars åsikter brukar vara ett riktigt vardagsnöje annars, tror inte att detta kommer komma att bli något undantag.

 

 

En av frågorna som panelen svarade på idag var vilka som var heta respektive kalla i Örebros sportvärld just nu. Sara svarar troget och säger elitserien i handboll på damsidan. Och jag försöker se lite objektivt på det hela. Är vi heta?

Rent sportsligt, nja. Vi har spelat 6 matcher, har 5 förluster varav 3 solklara och en oavgjord. 3 av dessa matcher ska vi, enligt mig, ha spelat hem två poäng i vardera. Nu har så inte blivit fallet, men vi kommer allt närmare. Styrkebesked i 40 minuter senast mot Västerås visar att vi kan, vi ska bara kunna i 60 minuter nästa gång.

Estetiskt då? Ja, där är vi heta! Jag säger inte detta som självsäker Slitz-modell utan som reflektion av publikåsikter vi fått hittills. Publikfrieri är enligt mig, förutom att leverera sportsligt, att kriga. Svettas och slåss om varenda boll, visa glädje och vilja, samt våga bjuda på sig då tillfälle bjuds. Manliga delar av vår publik är stora fan av våra matchdräkter, så även där finns en poäng om man inte kommer för att se oss ”kasta boll”.

En av våra största styrkor förra året (där många skulle säga Larsson-twins) var vår publik som ofta låg högre än många lag i elitserien. Jag vill absolut inte förringa Linn och Linas insatser i den svarta tröjan, de är grymma och något av idoler för mig. Men publiken var starkt bidragande till vårt avancemang och kommer vara det för vår överlevnad också. Siffran sjönk ordentligt efter premiären, vilket kanske inte är så konstigt, men jag hoppas att den stiger snart igen. De som är där gör det fantastiskt bra, och ju fler dess bättre.

 

Vi älskar er och vill göra allt för att ni ska få gå hem lika nöjda som vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0