Fredagsläsning

Stegfel lovar fler bilder från gårdagens modellande, och kanske även en film från catwalken om vi lyckas få till någon sådan. Nu finns varken bilder eller filmer till förfogande så ni får hålla tillgodo med det skrivna ordet.

 

Ang. gårdagen så var det salong Nikita på Marieberg som använde ÖSK-damerna som hårmodeller under uppekvällen ute på det gigantiska köpcentret. Temat i alla butiker var olika kontinenter och damerna delades tillsammans med de andra modellerna i Asien, Europa och Antarktis.

 

Snacken var många, hur skulle man gå? Hur skulle man poosa? Hur mycket folk skulle vara där? Vem skulle snubbla? Hur mycket skulle man svettas? Listan kan göras lång!

Gårdagens största snackis måste nog ändå ha varit tröjorna som vi skulle gå i, size L. TVEK! Trots att vi är vältränade så skär det i både hjärta och öga när ett rosa korvskinn träs på kroppen, men vi fick det att fungera. Jessica och Axelsson får mest cred för uppfinningsrikedomen.

 

Gårdagens snackis nr 2: Sara Johanssons biceps! Sara snackade upp den själv, och blev sedan övertalad av övriga att gå längst fram på podiet och spänna musklerna. Sagt och gjort! Applådåskorna mullrade i Marieberg.

 

 

Gårdagens stora hjältinnor:

 

 

 

Carin och Jess som trollade med smink på nästan alla. Vi hade tur som hade dem på plats!

 

 

När torsdagsträningen fick stå tillbaka för vårt vackra yttre (hrrrm) så ska man inte tro att vi ”slapp undan”. Vi tar fredagsmys tillsammans ikväll istället och putsar vapnen till söndagens batalj mot Kroppskultur.

 Lite personlig kuriosa från Uddevalla:

Spelade vid 12 års ålder en fotbollsturnering där som heter Oddebollen. En av matcherna spelades på en plan som lutade så fruktansvärt att halvleken då man sprang i uppförsbacke sög ordentligt och bollen rullade lätt utan att någon rörde den. Avsparken den matchen var riktigt komisk. Kommer också väl ihåg poolen de hade som var fylld med saltvatten, något som inte uppskattades av lagkamraten som startade med en kallsup i vad hon trodde var härligt, friskt och gammalt hederligt klorerat vatten. Turneringen? Ja, den vann vi såklart! Vill minnas att jag fick en cupkärlek som hette Calle och var ”det snyggaste jag någonsin hade sett”. Man var väl en världsvan 12 åring! Tror att sången ”Dagboken” spelades ihjäl och att vi försökte sminka oss till discot utan större succe.

 

 

Stegfel har stigit i popularitet och påtryckningarna utifrån har varit många; blogga för NA! Mer bilder! Mer svaller! Mer skandaler!

 

Svar på det; NA? Mja, kansche. Jag tror dock inte att jag är tillräckligt grammatiskt intresserad för att de tycker att jag platsar i stallet. Bilder? Ja, jag gör så gott jag kan med min ibland medhavda kamera och min sketna Vivaz. Sponsra mig med en Iphone så kan vi snacka! Skvaller? Jag försöker inte öppna gottpåsen för mycket, men jag ska nog kunna vara lite mer givmild vad det lider. Det kanske kommer att resultera i att jag blir utfryst och doppad i tjära och rullad i fjädrar. Men vad gör jag inte för er?! Skandaler? Ja, det kan vi väl kanske bjuda på i den mån de dyker upp. Ett försök till bättring kan jag lova er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0