gameday (igen!)

Sista matchen innan VM-uppehållet och jag kan nog inte understryka följande tillräckligt:

 

Riktigt skönt att vi får revanschera oss så snabbt efter bottennappet i söndags

Riktigt skönt att få den här sista matchen innan uppehållet på hemmaplan

Riktigt kul att få spela match

och sist men inte minst

Riktigt RIKTIGT jä-la laddad!

 

Herr Larholm tar med sitt Skuru till Örebro för den sista omgången innan ett längre uppehåll i damernas elitserie, och ställs mot ett Örebro de mötte på försäsongen senast. Vinst för Skuru då med 3-4 bollar tror jag mig minnas. Blir inget sånt idag, om jag får bestämma.

Är översugen på en vinst, på gränsen till blodtörstig känns det som. Jag VET att vi kan och att det finns där, och nu är det tammefan på tiden att plocka fram det.

 

Nu startar vi på max, sen ökar vi!

 

Har ni möjlighet tycker jag verkligen att ni ska ta er ner till Idrottshuset i Örebro idag, avkast 19.00.

Jag tänker personligen springa tills benen inte bär mig längre, skrika tills rösten inte håller, svettas tills uttorkningen är ett faktum och kriga på ett sätt som skulle göra de grekiska gudarna stolta. Och det är inte bara jag… Vi är 14 hungriga spelare som vill ha de här poängen och äntligen visa vad vi kan, gärna för vår högt skattade hemmapublik och inte minst för oss själva.

 

Vi går för vinst och guldpokal.

 

 

En gammal klassiker gör comeback

 

Matchens första-lista:

 

Matchens första mål: Sara Johansson

Matchens första block: Carin Bergdahl

Matchens första gula: Anna Axelsson

Matchens första utvisning: Carolina Järlstam

 

 

Måste här också passa på att hylla våra Behrn-grannar på is, hockeyfrälst som jag är. Örebro hockey går som tåget, ännu en anledning att limma på lite hockeyhunkar så de kan smitta oss med poängsjukan.

 

Kaffe kaka – tio raka! (ÖHK är historiska med sin vinstsvit på 10 raka matcher i hockeyallsvenskan, stort gossar!)

Kanske sitter några av dem på läktaren ikväll så seger-oset kan kvarstå? Absolut inte omöjligt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0