Finfrämmande

En helg har gått, och så också en måndag. Lite småspänd måndag eftersom vi väntade främmande på träningen. En makedonsk landslagsspelare, 9 meter skulle komma på besök. Eftersom ÖSK sitter på spridd begåvning gällande engelska så kunde det inte bli annat än spännande. Vesna Ackovska dök upp i full ÖSK-mundering och där hade hon första testet avklarat – riktigt snygg i den svarta puma-stassen. Hon visade sig vara både en duktig handbollspelare och en väldigt trevlig tjej. Hon tränar med oss igen idag, tisdag, och sedan får vi se vad hon, styrelse och tränare kommer fram till. Hon var ingen jätte, men riktigt bra spelförståelse (fattas bara annat när man till stor del fick kommunicera via kroppsspråk, handbollstermer på engelska är ingen speciellt tummad glosbok) och en aggressiv försvarsspelare.




 

Det första hon sa till mig, förutom hennes namn, var att jag har en dubbelgångare i Turkiet. Hon spelar också linje och jag ser med spänning fram emot att få se min look-a-like. Kommer kanske en ”lika som bär” här på stegfel då vid tillfälle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0