Vid liv!

Bloggpaus eller en paus i livet skulle jag snarare säga. Om jag hade varit man hade jag legat för döden i en vecka, jag har närmare bestämt varit sjuk…

 

Om den veckan finns bara fåtalet smått och gott, ingen av dem till min fördel – som vanligt med andra ord.

 

-  Både min mor och far betraktade sin avkomma och kunde nog inte komma överrens om vem som skulle ta ansvaret för liket som låg i soffan.

-  Min läkare tog en titt i min hals och sa: Jahadu, din hals ser ut som ett slagfält!

 

Med detta sagt så kan jag väl ärligt erkänna att mitt vardags-jag inte är så illa pinkat ändå, jag kan se fan så mycket värre ut och känna mig betydligt värre.

 

 

Handbollsmässigt har alltså allt legat på is i en knapp vecka för min del, fåtalet rapporter från lägret har varit följande:

 

Ännu en provspelare i veckan. Hade klarat sig riktigt bra enligt spelarkollegorna och rapporter lär följa om händelseförloppet där.

Rykten flyger om ännu en nykomling denna vecka, men jag vet inte om det är komikerparet Tx2 som bara luras. Har ju hänt förut…

 

 

Sedan sist så har vi varit iväg på BootCamp Rikkenstorp, alla vi mobilbesatta damer blir alltid lika förtvivlade över bristen på täckning. Och man kan ju undra vilka man ska prata med när hela vårt vardagliga ”häng-gäng” är på samma plats, men det lurar pojkvänner, ragg och bara alternativa kontakter på andra sidan linjen.

Jag ger mig inte in i någon speciellt detaljerad beskrivning, blir lite lösryckta punkter och citat som nog bara inblandade kan förstå sig på.

 

Mörker-kurragömma då vi var indelade i 4 grupper och skulle leta upp varsin person på ett kolsvart fält utan att använda oss av lampor, mobiltelefoner eller dyl. Då vi har flertalet hariga spelare i laget var det ett riktigt skrikande i mörkret. Jag var i lag med Dojjan och B-falk, vi lockade med godis och tuttar innan B-falk tröttnar och ryter ut i mörkret: JOEL, nu kommeru HIT!  Jag behöver kanske inte säga att vi hittade vår man först?

Pepparkaksbak, mass-tillagning av grillkorv i ugn och lite snack var ungefär fredagskvällen i stort. På lördagen stod 2 träningspass, matchanalys, och en överraskning i Grängesberg på schemat. Överraskningen var tänkt att vara en 3- eller 5-kamp men blev istället en blodig volleybollmatch och in-ut-rulla-skjut. Nisses lag hade det inte lätt med honom som ”coach”, passare hit och dit, B-falk levererade på eget manér och dunkade över bollen utan plotter. Vinnande lag? Team Kecke (vill jag minnas, jag blir nog lynchad på träningen om sjukdomen har vänt mitt minne till min fördel)

In-ut-rulla-skjut blev kvinnornas kamp då både Tompa och Kecke fick se sig utskjutna, svetten lackade och sist kvar stod Axelsson och Carro.

Ett träningspass på söndagen i regnet, matchanalys och städning blev det innan vi tog oss tillbaka till civilisationen och mobilerna fick liv.

 

Stort cred till kökschef Malin med assistans av främst Carro och Måns som skötte utfodringen ypperligt denna helg!

 

 

More to come…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0