veckans smått&gott

 

Livet är fint, det är ju fredag! Ja, varför inte? Man kan ju lika gärna vända solsidan upp och vara glad.

 

Tänker bara bjussa på lite smått och gott som glömts bort under veckans gång.

 

Smygarn Jojjo kom igen med en leverens i friidrottshallen, förra gången var det den givna blivande klassikern; Där sket du en lök!

(Betyder, där fick du, ungefär på Avesta-iska)

Igår kom hon igen, Jojjo som knappast kan skryta med någon bredare kroppshydda säger till B-falk (som i och för sig inte är någon bamsing heller) ”Då var det din tur då sparris!”

Även detta blir så mycket roligare där och då… Men vi kan ju slå fast att det är i friidrottshallen det händer!

 

En sak som glömdes i situationen ”Dojjan dunkar basketboll” så skulle hon ta ner en tröja som låg ovanpå målet. En av de längre gossarna i ECO, mäter kanske 2,03 över havet, tar då tröjan och håller upp den. MEN, Dojjström går bet på att ta den, även fast den hänger ner från hans hand. Att inte detta filmades är inget annat än tjänstefel!

 

Under en glöggmyskväll hemma hos Carin i sällskap med Jess och Vess, alla stånkandes av brutala muskelsmärtor, så slänger sig Jess bakåt och säger; Jag är fan slut som artist.

Varpå Axelsson kontrar med; Kolla på mig tjejer! (fläckig i ansiktet, slimmad tofs, mjukisar, ispåsar och mätt-mage) och varför har inte jag pojkvän?!

 

 

Säkerligen finns det flertalet grejer som glöms bort i fredagsspånet i huvudet, men det lär jag bli varse ikväll då det vankas middag med lag och styrelse på Café Garden och sedan kolla när våra svenskor möter Danmark.

OM jag kommer dit vill säga… Det regnar på frusen slask, bara det är ju livsfarligt, och lägg därtill en rostig Crescent med ungefär 70 år på nacken och en stressad tjej med tävlingsinstinkt – kan bli köttfärs av den hemresan.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tack Axelsson för att du skriver så roligt. Jag sitter ofta o skrattar högt när jag läser bloggen. Det är så fantastiskt kul att få följa er "i omklädningsrummet" trots att jag klev ut därifrån för några år sedan.....Kämpa på nu så kommer segrarna snart....

2011-12-09 @ 22:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0