Nytt på tapeten



Skönt att vara tillbaka på banan igen, även om jag har tyckt mig stirra döden i vitögat flertalet ggr under träningarna nu måndag och tisdag. Det är ett jäkla tempo att haka på igen, vilket inte är någonting annat än bra – egentligen. Pjamasträna (hockeyterm) får man göra någon annanstans!

 

Det visade sig att Tx2 inte hade dragit oss vid näsan denna gång, i måndags dök det upp en landsman till Vess, fröken Ivana. (Kan hon bli kallad ms Trump?!) Bra tyngd, skön inställning, spelförståelse och grym ”bössa”. Klubben förde samtal med henne igår efter träningspasset och det var idel positivt. Återstår att se hur det utvecklar sig, men vi håller er uppdaterade så gott som går.


 




Mycket bra krig på träningen igår, tur att man är hårdhudad som en mindre elefant (en straffspark, jag vet) och att det är så kul att göra mål. Nisse spädde på vårt register med någon ny bålövning, jag skyller i alla fall mina svårigheter att skratta på den idag. Försökte imponera på min sommarcoach med ”jag tror att mina magrutor är så hårda nu att du inte behöver oroa dig för sommaren -12, blir de värre så knäcker jag revbenen när jag skrattar”, något han inte föll för.

 

ÖSK i Expressen – all media är bra media?

 

Lugis fixstjärna som jag tidigare skickat beröm till via Stegfel lyckades få in ÖSK i Expressen i ett uttalande som VM-expert.

 

"Örebro bra jämförelse"

Motståndet däremot sågades jämsmed fotknölarna.
– Det ser ut som flickhandboll, säger Robert Perlskog.
SportExpressen.se:s VM-expert Nathalie Hagman, Lugi, jämförde prestationsförmågan hos Argentina med elitseriejumbon Örebro (som endast tagit en poäng den här säsongen).
"Örebro kanske skulle kunna vara en bra jämförelse"! skrev hon till SportExpressen.se:s läsare i liverapporten.



Det vore väl ändå lite synd att påstå att vi spelar flickhandboll, även om jag vissa perioder i vissa matcher kanske är beredd att hålla med. Och då endast med tanke på stress och antalet tekniska fel. Vill dessutom understryka att 1 poäng skulle kunna ha varit 6 med lite stolpe in, lite mer jävlar anamma och lite kallare huvuden. Jag vet att nära inte skjuter någon hare – men bakom kanske det står en älg!

 

 

Annat nytt?

Tompa är nyfrippad, lite Paradise-frilla och råhet! Tack för det, frisören! Detta faktum blir ännu roligare med tanke på att Tompa, innan han kom till Örebro, hade mer än axellångt hår.

Dojjan skulle dunka när basketgrabbarna rustade upp för träning (med korgen nedhissad) men blir blockad precis vid ringen – straff!

Ny citatmakare: ”Min rygg får fan åderbråck av den här övningen” / CB


Kommentarer
Postat av: Sigge

Skönt att bloggandet är på G igen , har verkligen saknat det :) . Bra jobbat Anna !

2011-12-08 @ 00:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0