mellandagsredaktion

Så var då julen tillända och så också första halvan av serien. Alla lag har stått som motståndare och tyvärr kan jag bara rapportera ett inspelat poäng på dessa matcher. Vi har haft bud på fler under ett par matcher, men tyvärr ljuger inte tabellen. Det som känns skönt att säga är att efter VM-uppehållet så har känslan i laget varit annorlunda – bra annorlunda. Vi har spelat bättre, mer glöd och gemensamt de två senaste matcherna än vi tidigare gjort. Tyvärr slåss vi med en inledningsspöke som ger oss uppförsbacke direkt, något som vi kanske kan lägga som nyårslöfte att fasa bort? Eller kanske ska vi be någon av grabbarna i ÖHK som går som tåget att utöva lite utdrivning av onda andar på oss? Jag vet då vem jag skulle önska att lägga händerna på mig… 18+18= önsketänkande.

 

Vi spelade i måndags match mot Spårvägen hemma i idrottshuset inför ca 460 pers. Återigen gjorde vi ingen strålande inledning utan gör första målet efter 6 minuter och ställningen var då 1-6. Vi gick till halvtidsvila med 11-17 och gick ut med ny råg i ryggen och spelade 12-12 i andra halvlek. Men som den kloka pappa Månsson sagt; en handbollsmatch varar i 60 minuter. Tyvärr så gjorde inte vi det, denna gång heller. Men som jag skrev efter matchen mot Heid så finns det en ny glöd hos oss. Det känns som att det är på gång, det är vår tur!

 

Mycket snyggt fanns att skåda denna annandag i Örebro, inte bara utseendemässigt utan även visst handbollsgodis.

 

Pluslistan i NA:

 

1.Anna Axelsson
2.Frida Granberg
3.Carin Bergdahl

Dojjans inspel till mig på linjen som borde ha avslutats med en lobb istället för försök till skott mellan benen på Spårvägens duktiga målvakt (kvinnan står i handbollsmål i shorts, uppseendeväckande – visst. Men AJ! Eller?) var ett exempel på ögongodis. Frida Granberg noterades i målprotokollet efter en ribba in över hela planen, om jag inte missminner mig. Gör man det sällan, gör man det snyggt! Frida fick också högerkinden signerad av en landslagsspelare, när Boson fick felträff. Samme Boson kom dock igen under matchens gång och gjorde en bra match, trots att den i blått som glänste mest var Spårvägens nr 17.

 

Spårvägen skriver såhär om matchen och ÖSK-spelarna på sin hemsida:

” Det blev en rätt underhållande match då Örebro kämpade på riktigt bra, dock var de tekniska felen från båda lagen lite väl många. Förre Bodenspelaren Carin Bergdahl tillhör de mest omtalade spelarna i Örebro och hon gjorde en okej match. Mest imponerande tycker jag att mittsexan Anna Axelsson var, 6 mål på 7 försök och väldigt stark i kroppen vilket gjorde att Spårvägenförsvararna hade fullt sjå med henne. Ett plus även till målvakten Frida Granberg.”

 

 

Dagens bästa för ÖSK och kanske mest Carin är att hon blev plockad som Årets hajp i NA-sporten. Riktigt kul, och välförtjänt om inte annat!

 

 

Ett citat som inte får glömmas bort:

-         Vem är den där jävla Dagmar som alla skriver om?

Alla börjar asgarva förutom en, som fnissar lite för att inte vara utanför men sedan säger:

-         Ja, men vem är hon då?

 

Tomten kanske borde kommit med en nyhetsapp till damernas smartphones?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0