julavslutning på Stegfel



Trodde nästan inte att den här dagen skulle komma, dan före dopparedan. Nu är jag inte bara helt julkrank utan också ganska nöjd med gårdagens match. Nöjd med modifikation, kanske jag ska säga för att jag är inte alls tillfredsställd med siffrorna. En förlust mot Heid, må så vara. Men det hade inte behövt bli 7 bollar. Vi hade tyvärr tre missade frilägen och en straff i slutskedet av matchen, bara där hade vi haft ynka tre bollar upp och vi hade bud på mer.

 

Nu ska jag ändå släppa den bitterheten för det var så mycket som var bra igår. Ivana gick in och levererade och mer finns att hämta från den blonda bombslungaren ändå. Försvaret agerade aggressivt och samspelt, likaså Frida i mål måtte ha haft en riktigt fin procent igår. Hon blev även vald till matchens lirare. Framåt såg det också långt bättre ut och kontringsspelet var på plats till viss del. Mycket, mycket positivt från gårdagen och inte minst stämningen som var på planen, i bussen, på bänken och i omklädningsrummet.

 

Topp 3 i NA:

 

1.Anna Axelsson
2. Frida Granberg
3. Carolina Järlstam

 

Sara Johansson ska även hon ha beröm för gårdagen, Dojjan krigade duktigt på kanten, Carin skapade allt åt sina lagkamrater och Camilla Månsson var nästintill prickfri i försvar. Vivi går in och räddar klockrent en straff, gåshud!

 

 

Det kändes som att vi bjöd upp till kamp och jag tror inte att Heid riktigt trodde på det innan, och speciellt inte efter starten med 5-1.

 

 

Nu tar vi jul i några få dagar innan det åter är match, på annandagen hemma i Idrottshuset. Efter vad jag har förstått på snacket på stan så kan det här bli årets bakisaktivitet för örebroarna, inte mig emot. En välfylld läktare är alltid kul, även om den osar gammal öl och dansgolvssvett.

 

 

Så nu önskar jag er alla en god jul, god mat, fina paket, glatt umgånge och allt gott som tänkas kan. Hoppas att själv få krypa upp i tomtens knä, trots min topplacering i utvisningsligan.

 

 

Julekram på er alla!

 


Kommentarer
Postat av: Rurhf

2011-12-25 @ 15:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0