helgen och gameday



Jag avslutade med att kanske annonsera min död i fredags, och det gick ju som ni märker i stöpet. Jag överlevde den livsfarliga cykelturen hem, med en tårta på pakethållaren och regnrusk i ansiktet. Denna dödstur på cykel blev dock inte det enda livsfarliga jag gjorde denna fredagsafton, jag tog mig nämligen mod och åkte bil med Sara Johansson. Nu brer jag på så smöret är tjockare än brödet, hon kör inte så fruktansvärt dåligt men lokalsinnet är under all kritik. Svårigheten med höger och vänster diskuterades också, Carro lägger: Jag måste alltid tänka vilken hand jag skjuter med. (Vad hände med ”hälsar med”? Tjejen är handbollsskadad!)

 

Kvällen var trevlig och munlädret lossades snabbt, som det brukar låta när damerna sammanstrålar. De karlar från styrelsen lärde sig snabbt att under bältet är okej, blygsamhet finns inte i vår vokabulär och vi äter bra mycket mer än samtliga närvarande karlar.

Passar på att tacka Café Garden, Jannie med moder, gudomlig mat!

 

Helgen har för egen del varit späckad med jobb, vänner och gymmet, en tripp till päronen för att inspektera att mamma inte tappat kokkonstens magiska fingrar – nej, de sitter stadigt!

Blev halvt ihjälskrämd av Dunder i lördags morse när han tutade på mig längst Engelbrektsgatan på väg till jobbet.

Vart skulle han så tidigt, kan man undra? Stegfel kollade omgående upp detta och hör och häpna, tränartrojkan skulle till gymmet! Pumpade Tompa vader måntro? Hur mycket fick Dunder upp i pattpress? Det roligaste får vara att de faktiskt tog bilen, säkert med någon lös anledning att de skulle iväg sen.

 

 

Något mycket, mycket skumt hände igår. Mitt i en sms-konversation med Dojjan blir min telefon kapad av en okänd karl som skriver som från min telefon och uppenbarligen ser allt vi skriver. Samma sak hände när jag talade med Frida över sms. Jä-ligt äckligt men problemet tros vara botat nu! Att det alltid ska vara min telefon som ska strula på något vänster…

 

 

Träningsmatch ikväll mot Västerås Irsta, het match senast och dyngdålig andra halvlek från vår sida. Kan vi råda bot på detta ikväll kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0