Uppladdningen med Therese "T" Eriksson


För att Ni ska få en Er närmare titt på hur våra spelare laddar upp inför match så kommer redaktionen att intervjua olika spelare såhär dagen innan avkast. Idag har vi pratat med T och det lät såhär:

R: - Tjena T! Hur är läget?

T: - Hej! jo det är bra, jag är så in i h*tes nervös bara, tror aldrig att jag varit såhär nervös tidigare.

R: - Okej, men du... under Nissecamp i Rikkenstorp för knappa månaden sen kom vi i laget varandra lite närmare. Vi hade bland annat som uppgift att berätta något om en lagkompis som ingen annan visste om. När det var din tur fick alla, till sin förvåning, reda på dina något udda tvångstankar. Det jag förundrades extra mycket över var dina problem i mejerihyllan. Har du lust att dela med dig till våra läsare utav detta?

T: - Absolut kan jag det. Jo det är ju så att det måste vara jämna tal, så siffran två är en återkommande faktor i mina tvångstankar. Det yttrar sig bl.a. genom att jag t.ex. inte kan ta mjölkpaketet som står längst fram, dels för att det är nummer ett men också för att det är den "bästa" mjölken och då är det synd om den som står bakom, så jag tar alltid det andra mjölkpaketet. Så idag när jag skulle handla fil blev det lite jobbigt för det fanns bara en fil kvar, och det är ju ett ojämnt nummer så då fick jag köpa yoghurt istället.

R: - Jag kan inte låta bli att skratta och det är med anledning av detta jag ringer till just dig just nu, för jag kan ju inte låta bli att undra om du har några speciella rutiner inför match. Vad gör du t.ex. kvällen innan match?

T: - Just kvällen innan har jag inget speciellt för mig förutom mina vanliga tvångstankar som t.ex. om jag äter hamburgare och pommes ikväll och jag skulle råka tappa en pommes på golvet så måste jag slänga ner en till.

R: - Hur spenderar du timmarna innan match?

T: - Just timmarna innan har jag nog inget speciellt för mig men jag måste dock kissa efter vi haft snacket i omklädningsrummet innan matchstart.

R: - Har du några speciella påklädningsrutiner eller något annat som absolut inte får gå fel?

T: - Jag kan inte stå först i ledet när vi ska skjuta och värma upp målvakterna och precis innan matchstart när man tittar upp på publiken så kör jag en liten hejaramsa för mig själv.

R: - Kan man få ett litet smakprov?

T: - Det handlar om en känd hockeyfilm att göra så mycket kan jag avslöja.

R: - Vad tror du ska hända om någon av dina rutiner uteblir?

T: - Ja då får jag för mig att det kommer att gå dåligt och jag blir lite irriterad. Förr spelade jag med samma trosor i två år men det blev så äckligt så det har jag slutat med nu.

R: - Då vill jag tacka dig T för att du tog dig tid och jag hoppas att du får en fortsatt bra kväll

T: - Tack själv!




/ #1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0