Granberg inför matchen


Två poäng i premiären ska bli mer. Årets första bortamatch väntar och för motståndet står laget som pressade ÖSK-damerna i förra årets division 1, IFK Tumba.

Seriepremiärens utfall blev precis enligt förhoppningarna. Ganska enkelt kammade vi hem segern inför, den något blygsamma publiksiffran, 506 personer. Vi gjorde, trots 11 måls marginal, en hel del misstag men detta gör mig snarare lugn än orolig. För om vi lyckas vinna med så pass mycket, trots en bara godkänd insats, så kan jag inte låta bli att le när jag tänker på hur bra vi kommer spela när alla bitar faller på plats.

På söndag möter vi några av de få bekanta ansikten som finns i denna serie. Vi beger oss nämligen till Tumba som vi mött och besegrat tidigare. Vi spelade visserligen oavgjort i bortamötet men då skall också tilläggas att det var första matchen för säsongen och vårt då nykomponerade lag hade mycket kvar att träna på. Däremot föll det sig så förträffligt att inför sista seriematchen, som handlande om liv eller död, lyckas eller misslyckas, att få kvala till eliten eller inte, så stod uppgörelsen mellan just ÖSK och Tumba. Tumba som inför sista matchen länge flåsat ÖSK i nacken var ivriga att knipa sista platsen till kvalet. Ödesmatchen ägde rum i Idrottshuset där många åskådare och hungriga supportrar tagit sig ner för att heja fram sitt favoritlag till elitseriekvalet. Det var i den här matchen vi riktigt kunde visa vad vi lärt oss under tiden i division 1 och ÖSK gjorde en av sina mest stabila insatser för säsongen och resultatet slutade i hemmalagets favör, 29-25. Det är med den minnesbilden, den känslan vi kommer att göra entré i Tumba idrottshus på söndag.

Veckans träningar har bjudit på mycket skratt och roliga träningar. Vi har kul tillsammans och det är då vi är som bäst. Jag känner segervittring och det vet jag att fler med mig gör.

Listan:
Matchens första gula: Inte helt oväntat Lina Larsson
Matchens första utvisning: Kan tillfalla Dojjström
Matchens första block: Långskonken Elin Pettersson
Matchens första mål: Tror vi gör en riktigt snygg rulle där Sara Johansson får näta.


 / #1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0